Ehrenschutz: Bundespräsident Dr. Heinz Fischer

KCTOS: Wissen, Kreativität und Transformationen von Gesellschaften

Patron: President of Austria, Dr. Heinz Fischer

KCTOS: Knowledge, Creativity and Transformations of Societies

 

H O M E Konferenzablauf  
H O M E

8.15. Sektion:

New Approaches, Innovations and Research in Education |
Neuigkeiten, Innovationen und Forschungen in der Erziehung

SektionsleiterInnen | Section chair: Leyla Esentürk-Ercan and Melek Çakmak (Gazi University, Ankara, Turkey)

Ort | Place: Universität für Angewandte Kunst, Oskar Kokoschkaplatz 2, 1010 Wien, Seminaraum A  

Sonntag | Sunday, 9.12. | 9 December || 14:00 – 17:30
14:00 – 14:30
Melek Çakmak (Gazi University, Ankara, Turkey):
Preservice Teachers’ Thougths on Active Learning Techniques in Teaching Context Diskussion | Discussion
14:30 – 15:00
Leyla Esentürk-Ercan (Gazi University, Ankara, Turkey):
Eine Analyse der Schulpsychologischen Beratung im Türkischen Bildungswesen Diskussion | Discussion
15:00 – 15:30
N. Zehra Berçın (Gazi Universitaet Ankara Türkei):
Zur Relavanz der Animationsfilme im DaF-Unterricht für den türkischen Junglerner Diskussion | Discussion
15:30 – 16:00
Kaffeepause | Coffee break
16:00 – 16:30
Thomas Richter and Jan M. Pawlowski (e-Learning Research Center, Korean German Institute of Technology, KGIT, Seoul – South Korea):
Adaptation of e-Learning Environments: Determining National Differences through Context Metadata Diskussion | Discussion
16:30 – 17:00
Miriam Schildkraut | Mueen Fakhereldeen (Kaye Academic College of Education, Israel):
A New Educational Approach (SAME) to Multicultural Encounters. Co-Existence Project between Arab and Jewish Students in a Teacher Training College in Israel Diskussion | Discussion
17:00 – 17:30 Neşe Tertemiz (Gazi University Ankara Turkey):
Investigating Preservice Teachers’ University Teaching Beliefs Considering Different Variables Diskussion | Discussion
17:30 – 18:00 Rahimjon Abdugafurov (Namangan State University, Uzbekistan):
Religious Education in Uzbekistan today Diskussion | Discussion