Inhaltsverzeichnis | Table of contents | Table des matières | فهرس

Wissenschaftliches Komitee/ Scientific Committee/ Comité scientifique/ Comité científico/ اللجنة العلمية

1. Languages and Employment / Sprache und Beschäftigung

New Technologies, new Employment
Wiss. Dir. Dr. Herbert ARLT (Polylogue Centre, INST – Vienna) [Bio]

L’utilité des langues étrangères dans le monde professionnel
Amina Salima ABDELDJALIL [Bio]

El dominio de idiomas aumenta las posibilidades de encontrar trabajo
Souad ABDELDJELIL [Bio]

الجامعة الجزائرية و متطلبات تعزيز الشراكة مع المحيط الاجتماعي والاقتصادي
Dr. Hichem ABDELKRIM [Bio]

Intra- und Interdisziplinäre Arbeitsfelder für DaF-AbsolventInnen: Eine Beispielsammlung
Dr. Bouchra ABOURA [Bio] & El Mestari Yasmina [Bio]

Bridging the Gap between the ESP Classroom and the Workplace
Sara ACHIR [Bio]

Zur Förderung der Sprechfertigkeit bei den DaF-Lernenden in Algerien durch den Einsatz von Kurzfilmen im Unterricht
EL MESTARI Yasmina [Bio]

Wortschatzerweiterung durch Filme
Ahlem AMMICHE [Bio]

Students’ Perception of their Professional Careers after Graduation
Louiza BELAID [Bio]

Fachsprache beherrschen, einen tollen Job finden.Zur Vorbereitung der Studierenden auf die Arbeitswelt
Hocine BELARBI [Bio]

Bridging the Gap between Classroom Grammar and Business Grammar
Dr. Khadija BELFARHI [Bio]

Language planning for labour market: In globalisation context and culture individuals
Abdelkrim BELHADJ [Bio]

Expérience et compétence : quel français pour les formés de l’Institut National Supérieur de formation professionnel (INSFP)
Leila BELKAIM [Bio] Hayat DEGUAGUERA [Bio]

Valeur des langues et profil linguistique dans les demandes et les offres d’emploi en Algérie
Dr. Naziha BENBACHIR [Bio] & Dr. Mohamed TOUATI [Bio]

Etudier le marché du travail pour préparer la contextualisation de la formation des cadres, quelle priorité en formation universitaire?
Taieb BENDAKFAL [Bio] & Fatima HAMDI [Bio]

Fremdsprachenlerner an der Universität eine Vorbereitung auf die Arbeitswelt
Dr. Ahmed BENOUDDANE [Bio]

الجامعة والمجتمع المدني بين الواقع والمأمول
Dr. Tayeb BEROUAL [Bio]

بعث المشاريع المقاولتية في الجزائر: حاضنات الأعمال كآلية للدعم والمرافقة تجربة مشتلة المؤسسات بولاية باتنة
Fouzia BERSOULI [Bio]

L’université face au développement socioéconomique : quels enjeux ?
Dr. Rachid BESSAI [Bio]

Die Globalisierung und ihre Einflüsse auf die Arbeitswelt
Dr. Fethi BETKA [Bio]

La Universidad como eslabón entre la lengua y el mundo laboral
Khaled BEY [Bio]

دور الترجمة الاقتصادية في توسع البنوك الاسلامية في أوروبا
Dr. Fatima Zohra BOUBASSELA [Bio]

الجامعة وسوق الشغل بالجزائر . مقاربة سوسيوأمبريقية
Dr. Elhadi BOUOUCHMA [Bio] & Dr. Sabiha KIME [Bio]

Welche Rolle spielt Sprache in der beruflichen Bildung und am Arbeitsplatz?
Dr. Karima BOUROUBA [Bio]

Offering the Algerian ESP Issue a Better Opportunity
Dr. Rekia BOUROUMI [Bio]

Internet und Kairoer Universitätsprojekte zur Schaffung von Beschäftigungschancen
Ass.Prof.in Dr.in Rania ELWARDY [Bio]

Sprach-und Arbeitsschwierigkeiten bei algerischen DaF-Akademikern
Dyhia HADDOU [Bio]

في العلاقة بين اللغة/ (ت) بالاقتصاد :مقاربة سوسيواقتصادية
Dr. Nawel HAMADOUCHE [Bio]

Les langues dans les entreprises algériennes. Les jeunes diplômés entre l’offre et la demande
Dr. Souheila HEDID [Bio]

The Mastery of English, a Prerequisite for Securing a Profession in the Socio-economic Sector
Dr. Mohamed HEMAIDIA [Bio]

Cooperation between Higher Education Institutions and Entrepreneurship Ecosystem in Algeria: Facts And Challenges
Dr. Ahmed Chaouki HOADJLI [Bio] & Dr. Ramdane MEHIRI [Bio]

The Connection between Languages and Job Opportunities
Yamina ILES [Bio] & Fadhila HAMEL [Bio]

La Traduction : Un Monde d’Opportunités Professionnelles
Dr. Nacéra IDIR [Bio]

Training pre-service teachers for professional expertise: a neglected Area in the Algerian Higher Education
Nawel KADRI [Bio] & Lydia BENMOUHOUB [Bio]

The relationship between languages and job opportunities
Mokhtar KERMA [Bio]

The 21st Century Survival Skills: A Rejuvenated Global Roadmap For Tomorrow’s Workplace
Sarah MEHARET [Bio] & Tayeb MEHDI [Bio]

واقع مخرجات الجامعة الجزائرية في ظل تسارع البيئة التنافسية لسوق العمل
Dr. Elbelli MESSAOUD [Bio] & Belkacemi DJEMOUI [Bio]

Die Kooperation als effektive Form des Wissenstransfers und somit des Wandels. Am Beispiel der österreichisch-algerischen Hochschulkooperation an der Univ. Oran 2
Dr. Fatima MOKADEM [Bio]

Les Langues et le Marché du Travail en Algérie: Quelle Perspective ?
Dr. Hind Amel MOSTARI [Bio]

سُبُل تحقيق التوافق بين مهارات خرّيجي الجامعة ومتطلبات سوق العمل
Pr. Ali NEMDILI [Bio]

Importance of Mastering English to the Youth: Promising Prospects and New Horizons
Asma NESBA [Bio] & Brahim Mohamed GHDEIR [Bio]

Evaluation and Analysis of the Current ESP Courses
Ouafa OUARNIKI [Bio]

Is English Only Reciting Poems and Dramatize? Cannot It Be A Successful Business Enterprise?
Dr. Fouzia ROUAGHE [Bio]

To what extent are soft skills relevant at the workplace. Case of Gazprom Company employees ‘ at Hassi Messaoud -Ouargla
Nadia SARAA [Bio]

Which Teaching Strategies for Job Trainings
Dr. Zoubida SEBANE [Bio]

Les offres de formation universitaires en langues : Cursus et Employabilité
Pr. Aoussine SEDDIKI [Bio]

التجارة الالكترونية في الجزائر، فرص التشغيل والمردود
Dr. Ibrahim ZERROUKI [Bio] & Kamal BENABDESSELAM [Bio]

Des exigences aux besoins du marché de travail : Cas du département des lettres et langues étrangères université de Tiaret
MOHAMED AMINE ZOUAOUI [Bio] &AMIR MEHDI [Bio]

2. Tassili-Project / Tassili-Projekt

Das Projekt Tassili Ausstellung und die Kulturexpedition in die Tassili Region im März 2018
Wiss. Dir. Dr. Herbert ARLT [Bio]

Die Sahara. Ausstellung in der Kunsthalle Wien 2004/Transfer Project Sahara
MA. Lucas GEHRMANN [Bio]

Eine Weltgesellschaft in Bildern. Exemplarische Darstellung eines künstlerischen Statements zur konstruktiven Interaktion zwischen Zivilisation und Natur/A World Society in Pictures
Karin PLIEM [Bio]

Tassili-Gebirge – Alpen. Eine Betrachtung aus virtueller Perspektive
Mag.a Barbara SABITZER [Bio]

La montagne : origine, évolution et disparition
Pr. Mohammed TABELIOUNA [Bio] Dr. Mokhtaria MEHDI [Bio]

Der Tassili N‘Azdjer: Ein besuchswertes Weltkulturerbe im algerischen Saharagebiet
Pr. Aoussine SEDDIKI [Bio]

3. Foreign Language Teaching / Fremdsprachenunterricht

Unterrichtsstunde Wortschatzarbeit: Was tragen Sie heute an? Ein Unterrichtsentwurf für das 1. Studienjahr Deutsch als Fremdsprache
Dr. Bouchra ABOURA [Bio]

Teaching the English Language to Non Natives
Sarah BENMAMMAR [Bio] & Ghania MEKKAOUI [Bio]

Enseñar el español para fines específicos: un reto para afrontar
Pr. Zineb BOUCHIBA GHLAMALLAH [Bio]

English oral communication barriers and communicative strategies used by managers in international context. the case study of purchasing and management department staff at electronics companies -Bordj Bou Arreridj
Soumia BOUDINAR [Bio]

Quelles activités pédagogiques mettre en œuvre afin de maintenir voire développer la motivation à apprendre de nos étudiants
Naima BOUDOUNET [Bio]

Empowering Students’ Educational Leadership Through Digital Literacy and Social Emotional Learning
Ahlem CHELGHOUM [Bio] & Hanane CHELGHOUM [Bio]

Teaching Culture to Develop English Language of EFL Students
Abir Soundous GHASKIL [Bio]

Renovating the current English teaching programmes, a necessity dictated by the ever-changing world of business
Hemaidia GHLAMALLAH [Bio]

Can We Speak of an Algerian English Pronunciation?
Dr. Nahed Rajaa GHLAMALLAH [Bio]

Post Colonial Algeria from Acculturation to a Cultural Gap
Kahina GOUDJIL [Bio]

Teaching Aviation English through Content Language Integrated Learning: Air Traffic Controllers at Zenata Airport as a Case of the Point
Dr. Mohammed DIB [Bio] & Sid Ahmed  ADDOU [Bio]

Multilingual communication skills as trump card for the labour market
Chahida HADEF [Bio]

L’enseignement de l’allemand et de l’espagnol à l’université d’Alger : de l’unité de certificat à l’unité d’enseignement (1962-2012)
Pr. Nadjia HAMI [Bio] & Adiba BERBAR [Bio]

Informatik als unentbehrliches Modul im Fremdsprachlernen in Algerien und dessen Beitrag zur Entwicklung der Medienkompetenzen bei den Germanisten und ihrer Vorbereitung auf die Arbeitswelt.
Benziane HAMMADI [Bio]

Students’ Use of Multimedia in Oral Presentations: Case Study of Blida 2 Master Students
Djamila HANIFI [Bio] & Dr. Souryana YASSINE [Bio]

Bridging the gap between the national goal and the situation of teaching /learning English at higher education: towards a language based economy
Dr. Ahmed MEHDAOUI [Bio]

Quels systèmes d’aide pour l’acquisition du lexique et la compréhension des textes en FLE?
Zahéra Malika BENMESSABIH [Bio]

The Impact of Classical Music on Learners‘ Memory and Linguistic Intelligence
Sarah KELLIL [Bio]

Project Based Learning and 21st Century Challenges
Zineb KERAGHEL [Bio]

Lectura graduada hipertextual e hipertexto en la enseñanza de E/LE
Amira KHELLADI [Bio]

The effect of using the Prewriting Strategy -Brainstorming- on the students’ writing. Performance. A case study of second (2nd) year students of English at the University of SétifII
Amina LOUCIF [Bio]

Exploring the Role of Critical Thinking in Promoting Teachers’ Professionalism: Case of English as a Foreign Language Teachers at the English Language and Literature Department at Mohamed Lamine Debaghine Setif 2 University, ALGERIA
Radhia MEBARKIA [Bio]

Fremdsprachenunterricht, zwischen Grammatik und Pragmatik
Karima MENDILI [Bio]

La aplicación del “flipped classroom” en clase de español como lengua extranjera. Retos para una metodología revolucionaria
Djalila MILIANI [Bio]

Students’ Use of Multimedia in Oral Presentations: Teacher Training and Programs’ Reform
Rafik MOSBAH [Bio] & Mimouna DJOUAD [Bio]

La réécriture pour renforcer les compétences méthodologiques des étudiants scientifiques
Dr. Ahmed MOSTEFAOUI [Bio]

Assessing EST in the Algerian Baccalaureate Examination: A Question of Validity
Dr. Mohammed NAOUA [Bio]

Measuring Algerian ESP Students’ Online Reading Strategies
Dr. Ghania OUAHMICHE [Bio] & Safia BENSAAD [Bio]

zu der DPD-Aktivität „90 min auf Deutsch“
Ouldahmed SAMIA [Bio]

The Epistemological Beliefs of Tertiary Education Teachers in Algeria.
Dr. Abdellatif SEMMOUD [Bio]

L’ingénierie pédagogique dans la conception des dispositifs d’activités communicatives en classe de langue
Dr. Souhila SOLTANI [Bio]

Developing Students’ Multilieracies by Adopting a Multimodal Approach to EFL
Dr. Souryana YASSINE [Bio]

Dificultades de aprendizaje; Estudio de casos en situaciones educativas
Nebia ZAHAF [Bio]

Einfluss des Lehrerverhaltens auf die Lernmotivation im Unterricht
FAROUI Feth El Zhor [Bio]

3.1. DaF-Unterricht

Audiovisuelle Medien im DaF-Unterricht
Dr. WARDA BELOUD [Bio]

zum Projekt „Deutsches Café“
Asma BENZAOUI [Bio]

Übersetzen im DaF-Unterricht
Dr. Wafaa Sihem Nina BOUCHENAKI [Bio]

Zur Rolle den Internet und Moodle im DaF Unterricht am Beispiel Lernplattform MOODDEUTSCH an der Universität Oran2.
Dr. Abderrahim BOUFADEN [Bio] & Rekia FALIT [Bio]

Effektivität von Sprachlernspielen im DaF-Unterricht
Lebia BOUHARKET [Bio]

Phraseologismen im weiteren Sinn und ihre Rolle als mediales Mittel bei der Fremdsprachenvermittlung
Dr. Bahi Amar BOUIKEN [Bio]

Wortschatzlernen durch den Einsatz der Musik und des Internets im DaF-Unterricht
Dr. Aicha BOUZID [Bio] & Dr. Sihem CHAFI [Bio]

Zum Beitrag des berufsorientierten DaF-Projektunterrichts. Am Beispiel von der Neuprofilisierung der DaF-Masterstudiengänge in Algerien
Kheira DAHMANI [Bio]

Österreichisches Deutsch, Internet und Ausbildung von StudentInnen
Univ. Prof. Dr. Rudolf MUHR [Bio]

Fremdsprachen- und Mediendidaktik an der algerischen Universität: Neue Vision zur Integration der Studenten in die Arbeitswelt
Dr. Mohamed NOUAH [Bio]

Deutsch via Skype: Eine optimale DaF-Alternative
Amina SEDDIKI [Bio]

Die vier Fertigkeiten, was geschieht wenn eine fehlt ? Eine Untersuchung bei den DaF-Studenten
Mohamed YAHIA [Bio]

3.2. ICT and Distance Learning/ IKT und Online-Lernen

Audiovisual strategies in EFL classrooms
Hamza AIS [Bio]

Enhancing students’ Engagement and Learning Through The Use Of Flipped Classroom Approach In Higher Education
Selma ALEB [Bio]

Informations- und Kommunikationstechnologien (IKT) im Kontext der Fremdsprachenvermittlung, sogar Mehrsprachigkeit und ihren Anwendung für die Berufschancen
Dr. Yamina AMARA [Bio]

The effect of E-learning on enhancing literature understanding
Houssam Eddine ATROUS [Bio]

L’impact et la Contribution des TIC pour apprendre le FLE
Dr. Khadidja BELAIDI [Bio]

Realities about the Use of Internet as a Teaching Tool at University
Roukaya BELAMBRI [Bio]

Les TIC au service de l’apprentissage d es langues étrangères
Dr. Amina BELHANDOUZ [Bio]

Lecture de blogs et confrontation des étudiants à des thèmes et des discours variés en français.
Dr. Ilhem BENAHMED [Bio]

Les TIC et l’apprentissage des langues étrangères : entre la réalité de l’université algérienne et le développement des méthodes d’enseignement – Cas du centre universitaire de Relizane
Fatiha BENAOUF [Bio] & Fatima LARBI [Bio]

L’enseignement/apprentissage du français via le dispositif numérique dans les universités algériennes. État des lieux, enjeux et perspectives
Laïla BENDREF [Bio]

Integrating ICT in EFL Classroom: Major Attainments and Challenges
SOUHEYLA BENMANSOUR [Bio]

e-Learning : une nouvelle façon d’apprendre les langues étrangères. Investir dans des pratiques innovantes
Dr. Abdelhak Abderrahmane BENSEBIA [Bio]

Moodle as a Tool to Foster EFL Collaborative Learning
Soumia BENTAHAR [Bio]

Les technologies pédagogiques dans l’enseignement de la communication verbal
Dr. Habib BENYAMINA [Bio]

Teachers’ Perspectives on the Benefits and Challenges of ICT Integration in Algerian EFL Classrooms: The Case of Tizi Ouzou University.
Katia BERBAR [Bio] & Hanane AIT HAMOUDA [Bio]

ESP Students’Attitudes towards the integration of an ICT-based teaching
Abdallah Amin BOUARICHA [Bio]

Mobile Assisted Language Learning in the Algerian Context: On the Margins of Fiction and Reality
Lemya BOUGHOUAS [Bio]

توظيف الإنترنت في ترقية البحث العلمي بالجامعة الجزائرية بين الواقع والتحديات
Dr. Abdellatif BOUKENADEL [Bio]

Adapting Information and Communications Technologies (ICTs) in Teacher Education and Training in Algeria
Hicham BOUKHECHBA [Bio]

L’intégration des TICE dans l’enseignement et l’apprentissage du français
Ouahiba BOUKHORS [Bio]

Online Distance Teaching Perspectives to Effective English Language Learning
Reda BOUKLI-HACENE [Bio]

Fostering Critical Thinking among EFL Students through Web Communication Tools
Houda BOUMEDIENE [Bio]

Beitrag der neuen Informations- und Kommunikationstechniken (IKT) zum Spracherwerb
Fatima Zohra BOUMEDJANE [Bio]

The Necessity of Technology Use in Contemporary Language Education
Samia FEDJ [Bio]

L’introduction des TICE dans l’enseignement/apprentissage des langues: comment accompagner les enseignants de FLE dans l’évolution de leurs pratiques pédagogiques ?
Pr. MANAA GAOUAOU [Bio] & Dr. Fatiha BOUAZRI [Bio]

Integrating ICTs to rise 2nd Language learners’ motivation
Soumiya GASMI [Bio]

Exploring the effect of using (ICTS) on the development of blind Students autonomy
Sara GHIAT [Bio]

The Competency-Based Approach to English Language Teaching In Algerian Secondary Schools: Palpable Myths or Disheartening Realities
Mansour DJALAL [Bio]

les nouveaux médias : un intermédiaire mature pour l’enseignement des langues
Nousseiba DJEHA [Bio] & Dr. Ez-Zoubeyr MEHASSOUEL [Bio]

LE ROLE DES TIC DANS L’ENSEIGNEMENT- APPRENTISSAGE DES LANGUES
Dr. Zehour GRINE [Bio]

دور تكنولوجيا الإعلام والاتصال في تعليمية علوم الشريعة –علم المصطلح نموذجا
Dr. Omar KELALECH [Bio]

Sharing Online Courses: Is Virtual Communication a Solution?
Hadj MAHI [Bio]

Das Internet und die Universität
Dr. Wahiba MERBOUH [Bio]

The Role Smartphones Play in Revolutionising Learning English
Hocine NAKLA [Bio]

استثمار تكنولوجيا الصورة و الصوت في تعليم العربية للناطقين بغيرها
Dr. Nadjida OULHACI [Bio]

The Role of Internet Use in Improving University Students’ Performance
Hichem RABHI [Bio]

L’importance de l’intégration des TICE dans la formation des formateurs : facteurs d’autonomie, d’efficacité et d’auto-apprentissage

Merzouka RIHANI [Bio]

Critical Thinking Assessment via Eportfolio
Fatma SABRI [Bio]

Langues et génération Web
Mohamed SAHI [Bio]

Opening up new students’ world of learning
Nisrine SAHNOUNE [Bio]

Les TICE, une opportunité fabuleuse pour permettre un apprentissage efficace du FLE
Sarra SAKER [Bio] & Amina SAKER [Bio]

Digitalisierung der Hochschullehre
Dr. Hassane TAFZI [Bio]

The Use of Audio Recording during Lectures by E.M.P Students, and its Effect on The Learning Process
Boualem TALHA [Bio]

The Effects of Blended Learning on EFL Students’ Vocabulary knowledge
Karima TAYAA [Bio]

Towards the Integration of ICTs in Educational Evaluation
Boubaker TEMLALI [Bio]

Exploring English Teachers’ Perceptions about Using OPALE and MOODLE in Elearning Training
Dr. IMANE TIAIBA [Bio] &Dr. Soumia SLAIM [Bio]

الجامعة 2.0: الفرص و التحديات
Youcef YAHIA BEY [Bio] & Dr. Rabah AMAR [Bio]

The Effect of Integrating ICTs in EFLClasses
Ahmed YALA [Bio]

El podcast como herramienta creativa para desarrollar el aprendizaje y autoaprendizaje del E/LE
Fatima Zohra YZIDI [Bio]

دور تكنولوجيا المعلومات والاتصالات الحديثة في الرفع من جودة العملية التعليمية
Naziha ZEMMOURA [Bio] & Pr. Ahmed BEY [Bio]

Phonetik mit Bewegung: Übungen zur Optimierung der Aussprachekompetenz algerischer DeutschlernerInnen
Amina SEDDIKI [Bio]

4. Translation / Übersetzung

معايير الجودة في ترجمة الخطاب الإعلامي
Prof. Leila ALEM [Bio]

Using Translation to Teach FL and Employemnet
Dr. Amine AYADA [Bio]

إشكالية ترجمة المصطلح التقني من الانجليزية إلى العربية في ضوء التخصص – لغة الطيران كنموذجا
Dr. Said BENAMEUR [Bio]

Le traducteur juridique indépendant en Algérie du statut à la formation
Dr. Mohammed Hichem BENCHERIF [Bio]

دور اللغة في الترجمة
Dr. Rachida BESSAFI [Bio]

Koran: Übersetzung, Ästhetik und Rhetorik
Nacira BOUREGAA [Bio]

النظام الاحصائي ودوره في تحسين النوعية في الترجمة الآليّة
Dr. Rahma BOUSHABA [Bio]

Von der Germanistik in die Fachübersetzung
Khaled BRAHIM [Bio]

Pragmatic failure in translating Arabic religious politeness formulas into English
Dr Lynda DALI YOUCEF [Bio]

Translation in language learning, a linguistic objective, with a communicative approach
Dr. Fatiha DANI [Bio]

Das Potential der Literarischen Übersetzung als universitäre Herausforderung der Heranführung und Beschäftigung von Jugendlichen
Ass.Prof.in Dr.in Nergis DILEK [Bio]

La traduction écrite dans l’apprentissage d’une langue étrangère : entre difficultés et compétences
Hamida DOULATE SEROURI [Bio] & Rabé LAHMAR [Bio]

دور اللغات الأجنبية و الترجمة في إنعاش السياحة في الجزائر
Naima GUERROUDJ [Bio]

Technology, English: Is there a Room for Translation?
Meriem GUERILLI [Bio]

إشكالية الترجمة التقنية و المتخصصة، الترجمة الاقتصادية أنموذجا
Dr. Cherif KERMA [Bio]

Lo humano y lo computacional en la traducción de lenguas
Kaddour HAMMAL [Bio]

Employing Collaborative Techniques in Teaching Translation: the Case of 2nd year Students of English at University of Annaba
Aissa HAMZAOUI [Bio] & Abdallah BOUCHEGRA [Bio]

الترجمة بين الالية و البشرية
Dr. Sihem HASSAINE [Bio]

Some Difficulties When Translating Technical Terminology from English to French: Computing Science as a Model
Mohammed KAMECHE [Bio]

Training Future Translators: a Comparative Study of programs of Master specialized Translation at ESIT and Oran Institute of Translation
Dr. Lynda KAZI-TANI [Bio] & Sofiane DJEFFAL [Bio]

The Impact of Ideology in Translating Economic Discourse on Stimulating Foreign Investment. Case study: Tourism sector in Algeria
Dr. Mohamed KOUDDED [Bio]

مهنة الترجمة بين التشكيل الأكاديمي وواقع السوق
Leila MELAHI [Bio]

Lenguas y traducción contra la falta de conocimiento (Langues et traduction contre la méconnaissance)
Dr. Lahouaria NOURINE ELAID [Bio]

La traducción entre la humanización y maquinización
Aissam Eddine REGUAD [Bio] & Hicham NOUI [Bio]

Documentary Research in Technical Translation
Halima SEDDIKI [Bio]

Translation Criticism: Quality Assessment of Literary Translation
Dr. Ouided SEKHRI [Bio]

تعليمية الترجمة في منظور التعدد اللغوي،دراسة حالة: أقسام الترجمة في الجامعات الجزائرية
Dr. Zoulikha YEKHELEF [Bio]

Los elementos básicos de la traducción especializada
Dr. Mokhtaria ZAOUI BOUZERIBA [Bio]

إشكالية المصطلح وعلاقته بالعملية التعليمية
Dr. Leila ZIANE [Bio] & Dr. Benali BENAHMED [Bio]

5. Language , the Intercultural, Art and Literature / Sprache, Interkulturalität, Kunst und Literature

L’impact des textes littéraires en vue de développer des compétences langagières et interculturelles en FLE
Dr. Samira ALLAM-IDDOU [Bio]

Genre analysis: Is it an easy task?
Hadjira AMAIRI [Bio] & Naima AMMOUR [Bio]

The necessity of acquainting EFL learners with a bulk of cross-cultural knowledge
Mag. Ouided ARAB [Bio]

The Effectiveness of Intercultural Competence and Creativity in Translation From Multilingual Considerations
Adel BABAHOUM [Bio] & Dhikra HAROUG [Bio]

Le scénario comme outil pédagogique dans l’enseignement/apprentissage des langues étrangères
Dr. Hind BELKACEM [Bio]

Le contact des langues dans Origines et Les Identités meurtrières d’Amine Maalouf
Khadidja BENKAZDALI [Bio]

Wirtschaft und Kunst: Warum sind Wirtschaft und Kunst eng verbunden?
Dr. Chahinez BOUROUBA [Bio] & Sarah MAHMOUDI [Bio]

Lecture de pôemes de son ouvrage „éCRIts du coeur“
Dr. Nidhal CHAMI [Bio]

The Strategies for Critical Intercultural Awareness: A Frame-based Reference Shifting
Fatima Zohra CHOUIH [Bio]

أثر الانسجام في بناء النصدراسة في روايات الطاهر وطار
Ibrahim DAHMANE [Bio]

Zur Rolle der Künste im modernen universitären DaF-Unterricht
Badra DJABOUR [Bio]

L’espace dans le Manga : Entre fidélité narrative et controverse sémiotique
Safa DJEBLI [Bio]

The Impact of Promoting Interculturality in the FL Academic Achievement.
Souheila DJEKOUNE [Bio]

The Impact of Art, Interculturality and Learning languages and Cultures
Aicha DRICI [Bio]

Le rôle des langues étrangères dans la compétence sociolinguistique et socioculturelle
Fatima Zohra FELLAH [Bio]

Goethe und die arabischen Literatur ‚Die Moallakat als Beispiel‘
MEKKAOUI HALIMA [Bio]

6. Linguistik

A contrastive pragmatic analysis of ‘well’ and ‘bon’
Taous BOUZIDA [Bio] & Dr. Souryana YASSINE [Bio]

Die Nutzung von Anglizismen bei der Facebookseite der Deutschabteilung: eine linguistische Untersuchung
Mohamed Sadek CHEIKH [Bio]

نظرية النظم عند الجرجاني: معناها و مبناها
Hayat DEROUICHE [Bio]

The Impact of Cyber Language and Texting on the Students’ Academic Writing Skills
Dr. Farida DJAILEB [Bio] & Zine El Abidine DORBANE [Bio]

The Anglicization of Algerian Netizens: The case of Facebook Groups
Karima HOCINE [Bio]

Business Communication through E-mails: Are Abbreviations There?
Hassiba KORICHE [Bio]

آليات نقل المصطلحات العلمية المستعملة في كتب العلوم الطبيعية والحياة لمرحلة الثانوي
Sara LAKED [Bio] & Yasser BOUMENACKH [Bio]

وسائل توليد الألفاظ في اللّغة العربية
Dr. Kheira MANSOURI [Bio]

Das Tempussystem im Deutschen und Arabischen
Karima MEGHOUCHE [Bio]

الفنون الشعرية المستحدثة في الأندلس
Dr. Samira MALKI [Bio]

Quand le haïku rassemble arts et nouvelles technologies
Dr Massika SENOUSSI [Bio]

Das Türkische als Weltsprache
Adnane SIMOUD [Bio]

Zum Beitrag der Araber zur Geschichte und Entwicklung der Sprachwissenschaft
Tayeb TABARKANE [Bio]

Publicité, traduction et interculturalité
Dr. Kada MABROUK [Bio]

Culture and Language in multinational companies
KADEM SOFIANE [Bio]

Culture and Language Learning
BADREDDINE TABBI [Bio]

An Exploration into the Impact of NGO’s at Enhancing Algerian University Students’ Intercultural Communicative Competence: Algeria Modal United Nations as a Case Study
Ikram YOUCEF [Bio]

Acceptance, tolerance and broadmindedness toward foreign cultures in teaching literature. Is interculturality the key solution?
Selma ZEMALI [Bio]

Zur Negation und zu den Negationselememte im Deutschen und Arabischen. Eine kontrastive Untersuchung
Meriem YAHIAOUI [Bio]